Called to the Wild
Tre överlevare ger sig ut på en resa med sina hundkamrater i Maines vildmarken. Varje lag kommer att möta elementen och arbeta tillsammans för att överleva tio dagar i naturen.
I århundraden har människor fött upp hundar för att hjälpa till med olika former av överlevnad. I denna överlevnadsutmaning, till skillnad från alla andra, släpps överlevnadsexperter med olika bakgrunder in i Maines avlägsna vildmark med sina hundkamrater. I 10 dagar kommer dessa lag att överleva i vildmarken med inget annat än det de har i sina ryggsäckar. Varje lag kommer att vandra in i den täta skogen med bara sin hund som sin guide för att söka efter sin utsedda överlevnadsplats.