De Streken van Wim
I ”Wims trakter” korsar den flamländske kocken Wim Bailleu gränsen för att åka på en kulinarisk rundresa i Nederländerna. Under tio avsnitt lagar han klassiska belgiska maträtter baserade på de bästa nederländska råvarorna. Med sin jeep och sitt mobila kök reser han från region till region för att leta efter typiska nederländska produkter och de människor som ligger bakom produktionen.
I ”I Wims trakter” korsar den flamländske kocken Wim Bailleu gränsen för att åka på en kulinarisk rundresa i Nederländerna. Han lagar klassiska belgiska maträtter baserade på de bästa nederländska råvarorna. Med sin jeep och sitt mobila kök reser han från region till region för att leta efter typiska nederländska produkter och de eldsjälar som ligger bakom produktionen. Hans resa för honom till bönder och bagare, och han får inte bara lära känna dem utan i synnerhet deras produkter. T.ex. köttgryta med frisisk senap och öl, råbiff med pickles från Amsterdam och vol-au-vent med ripa från Chaam.