Taiwan Crime Stories
En antologiserie i fyra delar inspirerad av verkliga brottsfall i Taiwan, inklusive en arrangerad tågolycka, en familjemassaker, ett mord på en grundskolelärare och ett barnmord på en militärbas.
Denna antologiserie i fyra delar återberättar verkliga brottsfall i Taiwan. En tågolycka försätter försäkringsgivare Wen-Qings make i koma. Wen-Qing misstänker illgärning när bedrägeri och hennes makes affär uppenbaras. Den erfarne polisen Wang utreder mordet på sin dotter Xuan, en lärare som blev överfallen på skolans parkeringsplats. Xuans bekymrade elev är det enda vittnet. Journalisten Lee har dolda motiv när han intervjuar den kallblodige gängledaren Shen, som gjort sig skyldig till många mord men nekar sin inblandning i mordet på familjen Yeh. Den efterlyste Jie söker hjälp hos sin yngre bror, soldaten Cheng. Jie gömmer sig i en tom armébarack där han upptäcker en död pojke. Misstankarna riktas mot Cheng, och Jie gör allt han kan för att rentvå sin brors namn.