Hela kungariket är på festhumör och alla samlas för Rapunzels och Flynns bröllop. Men när blomkameleonten Pascal och ringbäraren Maximus tappar bort ringarna inleds ett frenetiskt sökuppdrag. Den desperata duon vill hitta ringarna innan någon inser att de är borta, vilket ger upphov till ett komiskt kaos. Kommer Maximus och Pascal att lyckas och hinna tillbaka till kyrkan i tid? Och kommer de någonsin att få ordning på Flynns näsa?