Sarah befinner sig på gränsen. Stan försöker att gottgöra. Richmond får en oväntad boost i borgmästarvalet.
Sarah vaknar upp i en sjukhussäng och vet inte hur hon hamnat där. Det sista hon minns är att hon hittar nyckelkortet till rådhuset på kasinots tionde våning, och att hon slås ned av Roberta. Sarah får veta att hon ska stanna i 72 timmar på grund av självmordsrisken, då Nicole sagt till polischef Carlson att Sarah försökte begå självmord. Holder vet bättre, men hans böner faller för döva öron. Sara kommer att vara på psykavdelningen länge nog för att valet ska vara över och fallet begravt för gott. Sarah vet vad som står på spel och försöker lura systemet för att bli fri, men det står klart att enda sättet att komma ut är att möta sina demoner: Picasso-fallet.