I ”Machine Gun Kelly's Life in Pink” får vi se den råa verkligheten och pressen i en rockstjärnas väg till framgång. Den här dokumentärfilmen visar Machine Gun Kellys liv och vi får se hur ”Tickets to My Downfall” blir till. Vi får ta en titt bakom kulisserna till den kaotiska värld av hans enorma framgång och får se hur Machine Gun Kelly brottas med mental hälsa, barndomstrauma och gör allt för att vara en bra pappa.
I ”Machine Gun Kelly's Life in Pink” får vi se den råa verkligheten och pressen i en rockstjärnas väg till framgång. Den här dokumentärfilmen visar Machine Gun Kelly inpå livet. Vi får se hur ”Tickets to My Downfall” blir till och de händelser som ledde till hans efterkommande album, ”Mainstream Sellout”. Vi får ta en titt bakom kulisserna till den kaotiska värld av hans enorma framgång och får se hur Machine Gun Kelly brottas med mental hälsa, barndomstrauma och gör allt för att vara en bra pappa. "Machine Gun Kelly's Life in Pink" är ett humaniserande porträtt av en polariserande figur.