Adam DeVine
Komikern Adam DeVine besöker staden där han växte upp och minns den tragiska olycka han var med om som barn som formade hans framtid. Efter att ha fått en andra chans i livet blev skådespelaren inspirerad till att följa sina komedidrömmar. Tillsammans med sin familj, vänner, och motspelare berättar han om hur hans positiva attityd gav honom modet att fortsätta trots motgångarna längs vägen till framgång.
Komikern Adam DeVine besöker sin älskade hemstad Omaha och återvänder till platsen för olyckan som förändrade hans liv för alltid när han var 11 år. Efter att ha lärt sig att gå igen insåg Adam att allt var möjligt om man ansträngde sig. Den andra chans i livet han fått hjälpte honom att bestämma sig för att följa sina komedidrömmar. Under den här resan tillbaka i tiden letar Pitch Perfect-skådespelaren upp sin teaterlärare från high school som trodde på honom redan då och gav honom självförtroendet att åka till Hollywood. Med hjälp av sina motspelare från Workaholics, sin familj, och sina vänner delar Adam med sig av hur han lyckades förbli sig själv samtidigt som han blev en känd komiker.