Pojken i trädet
När det förruttnade liket av sonen till en venezulansk ambassadör hittas hängande från ett träd utanför en exklusiv privatskola, kallas doktor Temperance Brennan och agent Seeley Booth in för att utreda fallet. Allt tyder på självmord, men både Brennan och Booth misstänker att det kan finnas en annan dödsorsak.