Aladdin och rövarnas konung
Allas tredje önskning slår in i Aladdins universum. När Aladdin och Jasmine äntligen ska gifta sig, avbryts ceremonin av de ryktbara fyrtio tjuvarna, som är ute efter en speciell bröllopspresent. Presenten är ett orakel som säger att Aladdins far lever. Aladdin upptäcker att hans far vill att oraklet hittar Midas hand som kan förvandla allting till guld.