Älskling, vi krympte oss själva
Wayne Szalinskis ökända förminskningsstråle skjuter fel igen, denna gång på honom själv, hans fru, bror och svägerska! De måste nu försöka väcka barnens uppmärksamhet. Barnen tror att de är ensamma hemma, så de lever loppan, men de vet inte att deras föräldrar ser allt och har en helt ny respekt för dem.