Alus Stjärnlöparen
Lana Månstorm, en spion för Nya Furstendömet Lithien, har i uppdrag att föra tillbaka legosoldater med Shalk och Higuare. Men de förföljs av en svärm av lindormar och fredlösa. Under tiden, i Aureatia, ger sig en militärofficer iväg för att uppnå ära genom att döda en drake.