Dödliga vågor i Antarktis
Bertie Gregory leder ett team till Antarktis vildmark på jakt efter de svårfångade B1-späckhuggarna, som har utvecklat en alldeles särskild jaktstrategi.
Bertie och teamet seglar över det ökända Drakes sund för att nå Antarktis, där de får bevittna och filma en grupp späckhuggares häpnadsväckande intelligens och anpassningsförmåga. Gruppen som kallas B1, använder sig av en utomordentlig strategi för att jaga sälar vilande på isflak. Bertie vill också ta reda på varför B1-populationen minskar i antal och filma alla överraskande vis de fångar sin föda i sin snabbt föränderliga del av världen.