Antlers
Myten om den fruktade ”wendigon” får fasansfullt liv i denna skrämmande skräckthriller. När en lärare i en småstad i Oregon, (Keri Russell) och hennes bror (Jesse Plemons), ortens sheriff, försöker hjälpa en ung pojke med problem, som bär på en märklig hemlighet, blir konsekvenserna mer fruktansvärda än de kunde ha föreställt sig.
Från berömde filmproducenten Guillermo del Toro och regissören Scott Cooper kommer denna oroande skräckthriller med manus av C. Henry Chaisson, Nick Antosca och Cooper. I ANTLERS märker en småstadslärare i Oregon, Julia Meadows (Keri Russell), att det är något som inte stämmer med Lucas, en av hennes elever. Han är tyst och tillbakadragen, och när eleverna ska rita och berätta, kommer han med skrämmande material om mytiska odjur som inspirerats av lokal folktro. Julia blir oroad och försöker ta reda på mer om Lucas hemliv. När det visar sig att han lever under svåra förhållanden beslutar sig Julia och hennes bror Paul (Jesse Plemons), stadens sheriff, för att undersöka närmare, och de finner att Lucas bär på en farlig hemlighet. När de slutligen får veta hela sanningen om Lucas familj tar händelserna en skrämmande vändning. Genrens mästare del Toro har gjort filmen med producenterna David S. Goyer och J. Miles Dale, med Jim Rowe, Nick Antosca och Kevin Turen som exekutiva producenter. Graham Greene, Scott Haze, Rory Cochrane och Amy Madigan spelar huvudrollerna i denna kusliga historia som knyter ihop en urgammal fasa med omättlig mänsklig girighet och vår tids följder av fattigdom, missbruk och miljöförstörelse.