Assembled: The Making of X-Men '97
I början av 90-talet hade X-Men: The Animated Series tv-premiär och nådde miljontals tittare som längtade efter något annorlunda. Till skillnad från tidigare tecknad film tog serien upp teman som fördomar och social rättvisa. I Assembled får ni se både de ursprungliga och de nya skådespelarna berätta om hur The Animated Series föddes, och återupptogs trettio år senare som X-Men '97.
I början av 1990-talet hade få utöver de som läste Marvel-serietidningar hört talas om Rogue, Beast, Gambit eller ens Wolverine. Men det förändrades för alltid när X-Men: The Animated Series lanserades på tv och nådde miljontals tittare som längtade efter något annorlunda. Till skillnad från tidigare tecknad film tog serien upp teman som fördomar och social rättvisa. Rollfigurerna var superhjältar, men också utstötta och underdogs. Barn överallt kunde känna igen sig i dem - liksom vuxna. Assembled berättar hur X-Men: The Animated Series föddes, och sedan återupptogs trettio år senare som X-Men '97. Här ser ni både de ursprungliga och de nya skådespelarna berätta om den klassiska serien och dess kompromisslösa fortsättning.