Berättelsen Om Narnia: Prins Caspian
När syskonen Pevensie — Peter, Susan, Edmund och Lucy — återvänder till Narnia inser de att 1 300 år har passerat i Narnia. Med en ond kung sittandes på tronen måste de hjälpa prins Caspian att få tillbaka sin tron.
Ett år efter sin första resa till Narnia återvänder syskonen Peter, Susan, Edmund och Lucy Pevensie och inser att århundraden har passerat i det magiska kungariket. Allt är inte frid och fröjd längre. För att hjälpa den rättmätige tronarvingen, prins Caspian, måste de återförenas med lejonet Aslan och prinsen själv när de leder Narniaborna för att återställa fred i det magiska riket.