Björnbröder
När en impulsiv Inuit-pojke vid namn Kenai förvandlas till björn, måste han vandra i någon annans fotspår tills han lär sig viktiga lärdomar. Hans resa för honom till en skog full av vilda djur, inklusive den älskvärda björnungen Koda, älgarna Rutt och Tuke, ulliga mammutar, vilda bockar och många fler... allt för att bli mänsklig på nytt.
När en impulsiv inuit-pojke vid namn Kenai dödar en björn för att hämnas sin brors död, förvandlar andarna honom till en björn som straff. Nu måste Kenai vandra i en annans fotspår tills han lär sig viktiga lärdomar, inklusive betydelsen av brödraskap. Hans modiga resa tar honom till en skog full av vilda djur, inklusive björnungen Koda och många fler…allt för att bli människa igen. Detta episka äventyr, fyllt av humor och hjärta, inkluderar fem sånger av Phil Collins.