Camp Rock är tillbaka, och inga är gladare än Mitchie och Shane som längtar efter en till sommar fylld av musik. Tyvärr vill rivalen Camp Star stänga ner Camp Rock. Mitchie utmanar dem i en musikduell som en gång för alla ska visa vilket läger som är bäst. Må bästa läger vinna!