Carla
Carla Fracci, en av 1900-talets främsta dansöser och en extraordinär kvinna, tog sig rätten att bli mamma utan att offra sin karriär som dansös.
Carla Fracci, en av 1900-talets främsta dansöser och en extraordinär kvinna, tog sig rätten att bli mamma utan att offra sin karriär som dansös. Programmet är fritt inspirerat av Carla Fraccis självbiografi, ”Step After Step”. Händelser ur Fraccis liv som dansös, från den första tidens lektioner på La Scala till hennes internationella framgångar, vävs samman med ett mer intimt porträtt som visar hur den här fantastiska kvinnan var som människa. Berättelsen om Carla Fracci följer samtidigt historiska händelser och det italienska samhällets förvandling.