Den lilla åsnan
En hebreisk pojke i Israel beordras av sin pappa att sälja en gammal, liten åsna på marknaden i Jerusalem. Han hittar ingen som är intresserad och tänker ge upp när han möter en snäll man som heter Josef. Josef köper åsnan och låter sin gravida fru Maria rida på honom till Betlehem.