Den röda vingen: Flamingons gåtfulla liv
I den otillgängliga och glömda tanzaniska vildmarken, avslöjas ett av naturens sista stora mysterier: födseln, livet och döden för en miljon flamingor. I aldrig tidigare filmade landskap, kämpar dessa hemlighetsfulla fåglar för att överleva och överkomma fara och ödet. Berättelsen äger rum vid Natronsjön i norra Tanzania, och påminner oss om en värld som väntar på att upptäckas.