Doctor Strange
Doktor Stephen Strange debuterade i sin egen film och presenterades som en neurokirurg i världsklass med otrolig talang och ett stort ego. Men när en hemsk olycka berövade honom på hans förmåga att operera fick Strange söka efter ett syfte. LEGENDS berättar om doktorns resa från arrogant neurokirurg och självisk utövare av västerländsk medicin till mästare av trolldom hängiven allmänhetens bästa.
Doktor Stephen Strange debuterade i sin egen film och presenterades som en neurokirurg i världsklass med otrolig talang och ett stort ego. Men när en hemsk olycka berövade honom på hans förmåga att operera fick Strange söka efter ett syfte och ett sätt att återfå sitt liv. LEGENDS berättar om doktorns resa från arrogant neurokirurg och självisk utövare av västerländsk medicin till mästare av österländsk mysticism och trolldom hängiven allmänhetens bästa. Vi får följa Strange när han kommer till den legendariska Kamar-Taj och lär sig magi. Vi får bevittna hans nederlag mot ondskan vid namn Dormammu, härskare av den mörka dimensionen, som hotade att förgöra jorden som vi känner den. Slutligen får vi följa den viktiga roll Stephen spelade gällande att upphäva Den galne titanens planer kring massmord och att rädda otaliga liv i universum.