Love Is in the Air
Mike bryter sig in hos en granne på jakt efter ledtrådar och blir skjuten av den nervösa husägaren. Sen försöker han dölja det för Susan under deras restaurangbesök.
Det är alla hjärtans dag på Wisteria Lane och kärleken gör sig påmind (nästan) överallt. Susan ser fram emot en romantisk dejt med Mike Delfino, tills hon får veta något oväntat om den underbara rörmokaren. Bree upptäcker något nytt om Rex. Lynettes griniga gamla granne (Kathryn Joosten, "The West Wing") anklagar tvillingarna Scavo för stöld. Gabrielles äventyr på arbetet fortsätter när hon får ett uppdrag som madrassmodell åt "Siesta King" (Jon Polito).