Det flytande palatset - Del 1
Sofia och hennes familj ger sig ut på ett kungligt semesteräventyr på det öppna havet, där Sofia på nåt magiskt vis förtrollas till en sjöjungfru och blir kompis med en annan ung sjöjungfru som heter Oona.