Eric Goldberg: Animatör
Den legendariska animatören Eric Goldberg ritar Disneys mest ikoniska figurer. När han minns sina bästa ögonblick under alla år på Walt Disneys Animationsstudios, tar han oss igenom sin lysande karriär som bland annat bestått i att vara en av få som fått förtroendet att rita Musse Pigg, samarbete med Robin Williams i hans roll i Aladdin, och att skapa konstverk till öppnandet av restaurangen Shanghai Disney Resort.
Den legendariska animatören Eric Goldberg ritar Disneys mest ikoniska figurer. När han minns sina bästa ögonblick under alla år på Walt Disneys Animationsstudios, tar han oss igenom sin lysande karriär som bland annat bestått i att vara en av få som fått förtroendet att rita Musse Pigg, samarbete med Robin Williams i hans roll i Aladdin, och att skapa konstverk till öppnandet av restaurangen Shanghai Disney Resort. Vare sig man vandrar genom stora rum där hans konstverk finns utställda eller om man sitter ner vid hans arbetsbord, så är man alltid nära de principer som Walt Disney lät genomsyra företaget, när Eric för den ärevördiga animationstraditionen vidare.