Bort med dig!
Vi leker kurragömma! Pocoyo letar och han gör det bra, men bara tack vare Loula. När Loula får allt beröm blir Pocoyo svartsjuk och kastar en boll för långt för att Loula ska kunna springa efter. Hans vänner skäller på honom och Pocoyo blir ledsen. De följer hennes spår, men hon finns ingenstans. När de äntligen hittar henne är de alla lyckligt återförenade.