Alamo
Skeppsvrak under vattenytan och förlorade slagfält avslöjar hemligheterna med Amerikas mest berömda belägring och berättar hur Texas, mot alla odds, säkrade sin självständighet.
Arkeologer utforskar händelserna runt 1836 års slag vid Alamo – Amerikas mest berömda belägring. Skeppsvrak i Mexikanska golfen berättar om vapensmuggling som föreskuggade det episka slaget. Arkeologer avslöjar fortets ursprungliga utseende, återskapat i CGI och i San Jacinto avslöjar en vetenskaplig undersökning hur Texas, mot alla odds, säkrade sin självständighet.