Gasen i botten, Herbie!
Herbie, den älskade bilen med egen vilja, förenar sig med Dean Jones, Michele Lee och Buddy Hackett i denna fartfyllda komediklassiker. Jones spelar den otursamme racerföraren Jim Douglas, som motvilligt ger sig i lag med den lilla bilen och först tror att hans nya segrar beror på honom själv. Han inser slutligen Herbies värde när en lömsk rival försöker stjäla bilen. Innehåller scener där tobak förekommer.