Get A Clue
Castle är övertygad om att ett rituellt mord på en kvinna är knutet till en "Da Vinci-koden"-lik konspiration.
Castle och Beckett utreder det bisarra mordet på en ung kvinna som är placerad i en rituell pose. När teamet hittar en samling märkliga symboler i hennes lägenhet och den huvudmisstänkte visar sig vara en mystisk munk blir Castle övertygad om att de har snubblat över en konspiration som påminner om Da Vinci-koden. Samtidigt försöker Castle acceptera att Alexis och Pi har flyttat ihop.