Långben kommer närmare sin son Max när de beger sig ut på en bilresa. På väg till fisket är de med om spännande äventyr och ett möte med Storfot. Kommer Max att lära sig att det är okej att ta efter sin far... även om han är lite underlig? Svaret kommer när de båda hamnar på scenen på världens största rockkonsert.