Jerome Ranft: Pixarskulptör
Pixarskulptören Jerome Ranft ägnar sin tid åt att skapa figurer på ett gammaldags sätt. Med hjälp av lera, ansvarar Ranft för att åskådliggöra Pixars figurer på ett fysiskt sätt som den moderna tekniken ännu inte kan efterlikna. Tekniker som att gjuta, skulptera och karva kommer till användning när Jerome tillämpar sitt eleganta, men ibland kladdiga hantverk.
Pixarskulptören Jerome Ranft ägnar sin tid åt att skapa figurer på ett gammaldags sätt. Med hjälp av lera, ansvarar Ranft för att åskådliggöra Pixars figurer på ett fysiskt sätt som den moderna tekniken ännu inte kan efterlikna. Tekniker som att gjuta, skulptera och karva kommer till användning när Jerome tillämpar sitt eleganta, men ibland kladdiga hantverk, i Pixars filmer som Monsters Inc. och Bilar.