Julens stygga nio
Den busiga femteklassaren Andy får inga julklappar från tomten på julmorgonen. Andy inser att han måste ha hamnat på tomtens stygglista och känner sig orättvist behandlad. Han samlar ihop ett team av åtta andra stygga barn för att hjälpa honom utföra ett utstuderat rån i tomtens by på Nordpolen för att få de julklappar de tycker att de förtjänar.