En ung man börjar jobba för Howard Hughes och sugs in i den excentriska mogulens värld. Han riskerar att hamna i konflikt med sin nya chef när han blir kär i en skådespelerska, något Hughes uttryckligen förbjuder.
En blivande ung skådespelerska (Lily Collins) och hennes ambitiösa unga chaufför (Alden Ehrenreich) kämpar med de absurda egenheterna hos den mycket oförutsägbare miljardären Howard Hughes (Warren Beatty) som de båda arbetar för. Hollywood, 1958: Marla Mabrey (Collins) är en söt småstadstjej, låtskrivare och hängiven baptist som kommer till Los Angeles för att börja jobba hos den ökände Howard Hughes (Beatty). På flygplatsen möter hon sin chaufför, Frank Forbes (Ehrenreich), som är förlovad med sin ungdomskärlek och djupt religiös. Deras attraktion sätter inte bara deras religiösa övertygelser på prov, utan går även emot Hughes huvudregel: Hans anställda får inte ha förhållanden med skådespelerskor. Hughes beteende påverkar Marla och Frank på olika och oväntade sätt. När de dras allt djupare in i hans bisarra värld sätts deras värderingar på spel och deras liv förändras.