Slaget om Storbritannien
Sommaren 1940 stod Storbritannien ensam mot nazisterna. Nu visar vi vrak som berättar sanningen bakom Slaget om Storbritannien.
Sommaren 1940 hade Adolf Hitler just erövrat Frankrike, och bara 20 mil hav separerade honom från sitt nästa mål: Storbritannien. Det mäktiga Luftwaffe skickades för att bomba Storbritannien till underkastelse, förstöra det kungliga flygvapnet och bana väg för en sjöburen invasion. Nu visar vi flygplans- och fartygsvrak som avslöjar sanningen bakom Slaget om Storbritannien.