Festen
Romy vill ordna en legendarisk fest på sin tioårsdag. Hon behöver allas hjälp: Vic ansvarar för in- och utgångar och Clara måste hämta tårtan. När det gäller Fred och Emma har de bara ett uppdrag: att hålla sig borta från vardagsrummet. Det är inget problem för Emma som har ett viktigt möte. Men för Fred blir det en mardröm.
På sin födelsedag ordnar Romy sin första födelsedagsfest och vill verkligen imponera på sin vän Sarah-Jane. Hon tänker på allt: Clara ansvarar för att hämta tårtan och Vic övervakar in- och utgångar och viktigast av allt att Fred och Emma håller sig borta från vardagsrummet, eftersom festen är enbart för barn! Men Fred får panik vid tanken på att hans yngsta ska ha sin första fest utan vuxna och är rädd att det ska gå över styr. Emma har ett mycket viktigt möte under festen, men Fred har svårt att sitta still.