Henry Mills lämnar Storybrooke för ett nytt äventyr.
Henry lämnar Storybrooke för att söka efter sin egen historia. Åratal senare, i en annan verklighet, möter han bekymrad Askungen, och hans resas väg förändras. När Askungens elaka styvmor, Lady Tremaine, blir ett hot, upptäcker Henry att följa sitt hjärta medför också att tvingas till svåra val. Åratal senare, en ung Lucy, hittar en desillusionerad Henry i sitt hem i Seattle, fast besluten att få honom att minnas sitt sanna jag för att på så sätt kunna bryta förbannelsen som vilar över sagofigurerna i Hyperion Heights.