Empty Planet
Gideon, Hotchner och teamet reser till Seattle på jakt efter en bombare vars mål är platser med avancerad teknik.
Gideon, Hotchner och teamet reser till Seattle på jakt efter en bombare vars mål är platser med avancerad teknik. Under utredningens gång får BAU möta professor Kent, författare till en science fictionroman som förkastar teknik och har blivit till en bibel för bombaren. Med hennes hjälp försöker teamet lista ut varför just dessa platser väljs ut som mål innan någon annan blir allvarligt skadad.