Levande legender
Erik vill gå med i ett hemligt elevsällskap. Proven som krävs för att få bli kvar i gruppen blir allt farligare, och hans vänner varanar honoim att han beter sig som en tönt.
Erik klarar av en händelse ett inträdesprov till ett hemligt sällskap av skolungdomar; Levande Legender, och är glad över att få lite uppmärksamhet av sina skolkamrater. Men testen för att få stanna i gruppen blir allt farligare, och hans vänner varnar honom att han beter sig som en tönt. Han får veta att sällskapet faktiskt skapdes av Olaf Gaffelskägg, och beslutar sig för att följa i sin hjältes fotspår. Han laddar för det farligaste provet hittills - ett dyk från en klippa, men kommer han att lyssna på sina vänner?