Mean Ghost
Melinda besöker en skola där hon håller tal. Efteråt får hon se en ande, en före detta cheerleader, som nu attackerar sina forna lagkamrater. Med bara några få dagar kvar till semifinalen försöker Melinda lista ut varför anden är så sugen på att förstöra för laget. När hon hittar ett samband mellan den arga anden, den nya lagledaren och en tillbakadragen student, vänder hon sig till lagets tränare för att få mer information.