Morden i Morvan
Amélie Florot, en advokat från Paris specialiserad på våld mot kvinnor, hittas död i Sainte Agathefontänen, en tidigare pilgrimsplats för de välkända ammorna från Morvan. Utredningen tar en ny vändning när Maud Perrin, en polis från trakten, och Julien Demarcy, en kriminalpolis från Dijon, upptäcker att offrets egen farmor hade dött på samma plats åttio år tidigare.
Amélie Florot, en advokat från Paris specialiserad på våld mot kvinnor, hittas död i Sainte Agathefontänen, en tidigare pilgrimsplats för de välkända ammorna från Morvan. Utredningen tar en ny vändning när Maud Perrin, en polis från trakten, och Julien Demarcy, en kriminalpolis från Dijon, upptäcker att offrets egen farmor hade dött på samma plats åttio år tidigare. Är det en slump, eller som några äldre menar, resultatet av en mystisk förbannelse? Utredningen är långt ifrån enkel men den får dem att lära känna varandra. Demarcy har svårt att anpassa sig till traditionerna och vanorna ute på landet, medan Maud är en bonddotter som älskar sina kor och kan få de mest motvilliga lokalborna att börja prata.