Nelly Rapp: Monster Agent
Nelly och hennes hund London tillbringar höstlovet med Nellys morbror Hannibal. Hannibals liv är dock inte lika fridfullt som hon hade trott – han är en monsteragent! Snart omges Nelly av vampyrer, spöken, varulvar och Frankenstein-monster när hon dras in i ett gastkramande och hårresande äventyr, där allt hon tidigare trott på sätts på prov.