Undead and Unluck
Fuko Izumo, en flicka med förmågan "Unluck", bringar olycka för dem som berör henne. En "Undead" med en odödlig kropp som aldrig kan dö dyker plötsligt upp framför henne när Fuko försöker begå självmord, och gläds åt att han äntligen har träffat någon med förmågan att ge honom en sann död. Han kidnappar Fuko och letar efter förutsättningarna för att åstadkomma den största olyckan, när jägare från Anti-Oidentified Phenomena Control Organization, eller "Union", kommer efter dem!