Den nya barnflickan
Jessie flyttar till New York för att uppfylla sina drömmar och blir barnflicka i en kändisfamilj!
I premiäravsnittet får Jessie ett jobb som barnflicka och flyttar in hos familjen Ross - det karriärinriktade paret Christina, före detta supermodell som blivit affärsmogul, och den berömde filmregissören Morgan samt deras fyra barn Emma, Ravi, Luke och Zuri och deras älskade tvåmeters bandvaran. Jessie inser att en barnflickas ansvar är större än hon hade förutsett när hon hjälper Emma, som är nära att bli galen på en vetenskapsmässa.