The Punisher
Frank Castle ger sig efter drogkungen som är ansvarig för hans familjs död. När hans plan misslyckas tvingas han inse att hans före detta partner är del av en korrupt drogkartell.
Polisen Frank Castles familj dödas av en bilbomb som planterats av maffian. Castle antas också ha dött i explosionen och måste gå under jorden, både bildligt och bokstavligt. Han skapar sig ett hem i kloakerna under staden och hämnas sin familjs död genom att över de följande fem åren döda 125 kriminella. Castles före detta partner Jake Berkowitz tror att Castle lever och att det är han som är hämnaren på motorcykel som fått smeknamnet THE PUNISHER. Under tiden har Castle på egen hand försvagat den organiserade brottsligheten i sin stad och därigenom gjort mannen som var ansvarig för mordet på Castles familj, Gianni Franco, sårbar. När Francos oskyldiga son kidnappas av en rivaliserande maffia, den japanska Yakuza, hamnar Castle i en ironisk situation där han måste hjälpa den man han vill döda.