Ett finger i fågelboet
När Booths son Parker hittar ett avhugget finger i ett fågelbo medan han leker med Booth, inleder teamet en utredning för att hitta resten av kroppen. Kroppen återfinns i Jefferson Memorial Park, och det blir snart uppenbart att det inte rör sig om någon olycka.
När Booths son Parker hittar ett avhugget finger i ett fågelbo medan han leker med Booth, inleder teamet en utredning för att hitta resten av kroppen. Kroppen återfinns i Jefferson Memorial Park, och det blir snart uppenbart att det inte rör sig om någon olycka. Med hjälp av en ny, medelålders forskarstudent på labbet (gästskådespelaren Michael Badalucco) kommer teamet fram till att offret är en veterinär vars förkärlek till spel lockar fram en rad misstänkta personer. När offrets dödliga skador ser ut att ha orsakats av en hund avslöjar teamet en illegal verksamhet med hundslagsmål och anlitar Cesar Milan för att hjälpa till med att koppla de kriminaltekniska hundbevisen till mördarhunden och dess ägare. Under tiden ber Booth att Sweets ska psykoanalysera hans son, som han tror har blivit traumatiserad efter att ha hittat fingret, och Sweets konfronterar Hodgins om hans attityd i labbet.