Sommarsolstånd
På årets längsta dag ställs Erik, Arne och Ylva inför sin svåraste utmaning nånsin… och något väntar på dem i mörkret.
Först tror Erik att det bara är en väldigt dålig dag, men nånting är väldigt konstigt, och dagen förvandlas till en vaken mardröm om hans värsta rädslor. Han förstår att det bara var en dröm… bortsett från den hemska spöklika hästen vid hans säng som får honoim att somna om igen. Undan för undan förstår trion att skolan rids av Maror. Nu är alla fångna i en gemensam mardröm. När alla faller offer för sina värsta rädslor, måste trion lägga samman ledtrådar som hjälper dem ut ur mardrömmen.