Fool Me Once...
De mystiska omständigheterna kring mordet på en arktisk utforskare leder Castle och Beckett in i CIA:s irrgångar; Castle tror att mördaren driver med utredarna.
När en arktisk utforskare mördas under en polarexpedition gör de mystiska omständigheterna kring hans död att Castle och Beckett förflyttas från lyxlägenheterna på Park Avenue till CIA:s irrgångar. Men Castles förtjusning över de många vändningarna i fallet förbyts snart i frustration när han inser att den gäckande mördaren kanske bara leker med dem.