Rex - En räddare i nöden
Hollywoods mest bortskämda hund går vilse under en reklamfilmning och blir maskot för en lokal brandstation.
Rexxx, Hollywoods främsta hundstjärna, går vilse och adopteras motvilligt av en ung pojke. Hans far, brandchefen på en nedgången station, går med på adoptionen endast om hans trotsiga son tar hand om hunden. De inser inte att Rexxx inte bara kommer att föra dem närmare varandra utan också få tillbaka lite välbehövlig framtidstro till brandstationen.