See How They Run
Det är det största mordet som någonsin iscensatts när planerna på en filmversion av en succépjäs stoppas i 1950-talets London efter att en medlem av filmteamet mördats. När en levnadstrött inspektör och hans ivrige, nyanställde medhjälpare tar sig an fallet, går de in i den glamorösa men sjaskiga teaterns undre värld – och utreder på egen risk.
Välkommen till det största mord som någonsin iscensatts! Platsen är stadsdelen West End i London på 1950-talet, och planerna på en filmversion av en succépjäs har fått ett abrupt stopp efter att en avgörande medlem av filmteamet mördats. När den levnadströtte inspektören Stoppard och hans ivrige, nyanställde medhjälpare, konstapel Stalker, tar sig an fallet, kastas de två in i en förbryllande pusseldeckare i den glamorösa men sjaskiga teaterns undre värld. Ju mer de utreder det mystiska mordet, desto mer inser de att de gör det på egen risk.