Alaska's Panhandle
Kocken Gordon Ramsay reser till Alaskas robusta Panhandle-region för att låsa upp hemligheterna i Alaska-köket. Han lär sig att laga säl med en infödd äldre Tlingit, klättrar på en brant fjällvägg i snöstorm och går på rävjakt, innan han sätter sin nyfunna kunskap på prov på en fest med den legendariska lokala kocken Lionel Uddipa.