Sneakerella
Denna energifyllda, musikaliska askungesaga handlar om El från Queens, som jobbar på lagret i en skoaffär men drömmer om att bli sneakerdesigner. Det slår gnistor när han råkar träffa drömprinsessan Kira King från Manhattan. Med en liten puff från sin bästa vän och en gnutta magi hittar El modet att snöra skorna och följa sina drömmar.
Den energifyllda, musikaliska filmen Sneakerella är en modern askungesaga som utspelar sig mot bakgrunden av New York Citys avantgarde sneaker-subkultur. El är en ung man från Queens som jobbar på lagret i skoaffären som en gång ägdes av hans avlidna mamma och designar sneakers som hobby. Han döljer sin talang från sin dominerande styvfar och dennes ondsinta söner, som ständigt saboterar hans möjligheter. När El möter Kira King, den mycket självständiga dottern till den legendariske basketstjärnan och sneakerkungen Darius King, slår det gnistor om dem båda genom deras gemensamma intresse för sneakers. Med en liten puff från sin bästa vän och en gnutta magi hittar El modet att utveckla sin talang och följa sin dröm om att bli "riktig" sneakerdesigner. El är redo att snöra skorna och drömma stort.